Persoonlijke vaardigheden

 
 
  • het gat in de maatschappij

    ISBN 9789047009177
    Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven met het ‘Handboek betekenisvol ondernemen’ een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. Hun methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvoll bedrijf. Het begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt...
    € 22,50
  • ISBN 9789045705996
    In Handboek verhalende journalistiek maken Henk Blanken en Wim de Jong beginnende en gevorderde journalisten vertrouwd met de technieken van de literaire non-fictie. Kranten en tijdschriften kunnen zich in het internettijdperk niet meer onderscheiden met nieuws dat kort, snel, mobiel, amusant en ook nog gratis moet zijn, maar wél met eigen verhalen die grondig zijn onderzocht en bovenal meeslepend geschreven. Beide auteurs putten niet alleen uit hun lange ervaring als journalist...
    € 24,99
  • nieuwe businessmodellen ontwikkelen met de business model navigator

    ISBN 9789047008606
    De 'Het businessmodellenboek' is een uniek overzicht van meer dan 50 succesvolle en innovatieve businessmodellen. Er wordt duidelijk uitgelegd wat businessmodelinnovatie is en hoe je het zelf kunt aanpakken aan de hand van een doordachte, inspirerende techniek. De wereld verandert snel. Gevestigde bedrijven die niet snel genoeg veranderen zien hun omzet soms in rap tempo verdampen. Om te overleven moet vrijwel ieder bedrijf zijn eigen businessmodel tegen het licht houden en nieuwe...
    € 29,99
  • het principe van creatieve samenwerking

    ISBN 9789047004578
    Veel conflicten ? op het werk, in het gezin of in de politiek ? slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan ?jouw manier of mijn manier?. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd ? en Covey...
    € 25,00
  • speeches schrijven en toespraken houden

    ISBN 9789045702568
    'Het geheim van de spreker' van Jan Haasbroek is een boek over het schrijven en houden van toespraken die nagloeien. Over een spannende vorm van verleidingskunst waaraan je verslaafd kunt raken. Haasbroek weet als geen ander hoe je wildvreemde mensen en lastige zalen kunt bespelen, vermanen en vermaken en vooral hoe goed dat voelt. Als het hem niet lukt om je schrijf- en spreeklust aan te wakkeren, lukt dat niemand. 'Het geheim van de spreker' verscheen eerder onder de titel...
    € 15,00
  • de weg naar jouw crowd

    ISBN 9789047009986
    Laat zien hoe crowdfunding de weg wijst naar een economie waar we weer in geloven. Met lessen uit meer dan 50 succesvolle crowdfundingcampagnes.
    € 29,99
  • de ongeschreven regels van het spel

    ISBN 9789047005131
    Lobbyen is niet iets geheimzinnigs, het is een alledaagse bezigheid, en iedereen kan het. Het Grote Lobbyboek is een onmisbare gids voor iedereen, beginneling én grootmeester.
    € 25,00
  • het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen

    ISBN 9789047008149
    In Het innovatiedilemma laat Clayton Christensen zien dat succesvolle bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden. Denk aan Apple en Tesla, die respectievelijk de telefoon- en auto-industrie op hun kop zetten. Geroemd door onder anderen Steve Jobs, Jeff Bezos en Malcolm Gladwell toont dit boek wat een bedrijf kan doen om disruptieve...
    € 22,50
  • ISBN 9789045702056
    Een praktische handleiding, waarbij in overzichtelijke hoofdstukken uiteengezet wordt hoe je een biografie zou kunnen schrijven, en welke keuzes daarbij komen kijken.
    € 15,00
  • ISBN 9789045701660
    Marijke Hilhorst laat in 'Hoe schrijf je een familiegeschiedenis' zien hoe je gebeurtenissen uit je familieverleden zo helder en vooral zo beeldend mogelijk kunt opschrijven. Er zijn heel veel mensen die graag een boek over hun familie zouden willen schrijven. Maar verder dan die gedachte komen ze vaak niet. Mensen die hun verhalen door willen geven aan volgende generaties ondervinden telkens weer hoe moeilijk het is een gedachtestroom te ordenen. Natuurlijk is er de weg naar...
    € 15,00
  • ISBN 9789045706054
    Bouw je wereld, creëer je wezens en vertel je verhaal
    € 18,50
 

Leestips ontvangen?

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in

Agenda

  • ☀️ Zomerlezen! Tip van de dag: 'Zelf doen' van Niña Weijers. Al lezend en schrijvend probeert Niña Weijers een rout… https://t.co/pmVCCTshKN
  • ☀️ Zomerlezen! Tip van de dag: 'De lezende mens' van @RuudHisgen en Adriaan van der Weel. Een zoektocht naar de ond… https://t.co/VXrGkVucg5
  • Vandaag vaart de Canal Parade langs Uitgeverij Atlas Contact! 🌈 Wij vieren de liefde, acceptatie en diversiteit met… https://t.co/vFEMtRm3Q4
  • Psst... benieuwd naar de boeken die komend najaar bij Atlas Contact verschijnen? 👀 Bekijk dan onze nieuwe najaarsa… https://t.co/a9x1zybD0Z
  • ☀️ Zomerlezen! Tip van de dag: 'Alles echt gebeurd' van Jeroen Brouwers. Deze bundel biedt een gevarieerd palet van… https://t.co/x00DHii55x