Concurrentievoordeel

Michael Porter

de beste bedrijfsresultaten behalen en behouden

Concurrentievoordeel' begint waar 'Concurrentiestrategie', het boek waarmee Michael Porter grote bekendheid kreeg, eindigt. Liet hij in 'Concurrentiestrategie' het wat en waarom van concurrentiestrategieën zien, in 'Concurrentievoordeel' beschrijft hij het hoe; hoe kunnen de beste bedrijfsresultaten verkregen én behouden worden. Het boek biedt de strategische planner uitgebreide analyseschema's, waarmee hij de prestaties van zijn bedrijf voor de toekomst kan bepalen. Porter introduceert het begrip 'waardeketen', een sleutelwoord in het onderzoek naar, en aanpak van álle activiteiten binnen een bedrijf op een geïntegreerde wijze. Aan de orde komen onder meer: - de waardeketen voor de verschillende bedrijfstakken - het behalen van kostenvoordeel - het voeren van een succesvolle differentiatiestrategie - technologische ontwikkeling en concurrentievoordeel - de noodzaak van een horizontale strategie - het belang van een verdedigingsstrategie - het voeren van een aanvalsstrategie.
€ 29,99 Paperback / softback Op voorraad
ISBN
9789025400866
Pagina's
Onbekend
Type
Paperback / softback
Afmeting
230 mm x 150 mm x 37 mm
Gepubliceerd
juli 2011
Taal
Nederlands
Uitgever
Atlas-Contact
Imprint
Business Contact
Serie
Business bibliotheek


Leestips ontvangen

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over boeken, schrijvers en activiteiten? Meld je dan hier aan voor onze maandelijke nieuwsbrief.

Schrijf je in