De kunst van overtuigen

draagvlak en betrokkenheid creëren

Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis...

John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle argumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat vervolgens zien hoe je deze tegenwerpingen - het zijn er maar liefst 24 - kunt neutraliseren: door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstand begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën. Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.
Lees meer
23,99

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

Bindwijze
Paperback


Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, volgende werkdag in huis (NL)

Je bestelt en rekent af bij boekenwereld.com, onze eigen webwinkel.

  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789047008712
  • Pagina's: 160 pagina's
  • Vertaler: Inez Platzer

John Kotter

John Kotter

John Kotter is hoogleraar Leadership aan de Harvard Business School en auteur van 17 boeken, waaronder Onze ijsberg smelt! Hij wordt algemeen beschouwd als dé expert in verandermanagement. Hij ontving in 2009 een Lifetime Achievement Award voor zijn invloed op ‘learning and performance in organizations’.

Meer boeken van deze auteur

Lorne Whitehead

Lorne Whitehead is Leader of Education Innovation aan de University of British Columbia en heeft diverse prijzen voor innovatief leiderschap ontvangen.

Meer boeken van deze auteur

Dit boek is onderdeel van Business bibliotheek

Verified by MonsterInsights